گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید وبلاگ کارنامه (7)

بررسی دنا پلاس توربو 6 دنده (MT6) - bama.ir علاوه بر این جتور ایکس 70 در برخی نسخهها یک گزینه عالی برای سفرهای طول و دراز دوستانه و خانوادههای پر جمعیت است. بر خلاف اکثر خودروهای تازه وارد که از نمای روبرو دلبری میکنند، اوج هنر طراح در استایل و ظاهر جتور ایکس 70 در نمای جانبی و عقب خودرو منعکس شده است. عملکرد مدل های کلاس و کلاس مرسدس بالا بوده ولی اگر خودرویی با عملکرد بسیار بالا جستجو می کنید، مرسدس بنز 2017 را خریداری کنید که حداکثر سرعت آن 198 مایل بر ساعت بوده و در مدت 3.5 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت دست می یابد. با بررسی این چهار مورد متوجه می شویم که برند مرسدس بنز شرکت دایملر به واقع از برند آئودی گروه خودروسازی فولکس واگن همیشه جلو بوده و به همین دلیل در سطح بین المللی اتومبیل های این برند فروش بالایی داشته و سریع پیش فروش می شوند. ​​ ​.


روغن موتور خودرو هیوندای سنتنیال با جود سابقه نه چندان طولانی خود در برابر مرسدس بنز کلاس اس، در نسل دوم انقلاب طراحی را شاهد بود که با وجود همه تمایزها همچنان پیرو زبان طراحی میانهرو برند هیوندای در سالهای پیش از 2010 بود. این برند به خاطر خودروهای اسپرت و شاسی بلندهای خود به خوبی شناخته شده است. در حالی که مرسدس بنز مدل های سدان، کوپه و SUV تولید می کند که همگی مجلل و شناخته شده بوده ولی مردم اصلا خبر ندارند که مدل های ون مرسدس مانند SPRINTER, VITO, ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود و نیز وجود دارند و از آن ها استفاده می شود. در طراحی داخل کابین از چوب درخت گردو استفاده شده که جلا داده شده و در نهایت همه این طراحی ها موجب شده که داخل کابین اتومبیل های مرسدس به کابین هواپیما شبیه باشد. قیاس میان دو خودرو کلاس و سنتنیال شاید قیاس منطقی برای ایرانیان به نظر نرسد اما سنتنیال در بازار صفر کیلومتر نیز برای رقابت با خودرویی چون کلاس اس طراحی شده بود و از این رو این قیاس هرچند ناعادلانه و دور از انتظار، اما کاملا منطقی است. این گیربکس تکنولوژی انحصاری کمپانی پورشه به حساب میآید، چون ابداع مهندسان این شرکت است.


خودرو فیدلیتی گیربکس میتواند بدون بالا بردن دور پیشرانه سرعت مدنظر راننده را فراهم کند. این خروجی به کمک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک به محور عقب منتقل میشود تا سنتنیال با وزن نزدیک به 2 تن در حدود 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که بدون شک رقم قابل احترامی است. کیفیت متریال و تریم به کار رفته در نمای داخلی سنتنیال نیز بسیار رقابتی است اما بدون شک به کیفیت مرسدس بنز نخواهد رسید. تنها جلوه نمای جانبی این خودرو برجستگی اطراف گلگیر عقب است که از نمای جانبی شباهتی اندک با محصولات بنتلی را در ذهن تداعی میکند. در این بین ممکن است برخی افراد بدلیل کپیبرداری جلوپنجره از روی تویوتا پرادو و تقلید چراغهای عقب از روی محصولات بامو، از طراحان گلایه کنند که حق هم دارند اما به طور کلی باید اعتراف کنیم که این ماشین برخلاف مصحولات قدیمی چینی یک کپی ناشیانه از تولیدات مطرح جهان به حساب نمیآید و از ظاهر پخته و منطقی برخوردار است. فناوری به کاهش اثرات تصادف و برخورد بر روی شنوایی سرنشینان کمک می کند.


اما ، تمرکز اصلی خود را بر روی فضای داخلی کاربردی و کارآمد قرار می دهد که تجربه کلی رانندگی را بهبود و فضا را اسپرت تر میکند. اینکه بنز اسپرت تر است یا کاملا از فضای داخلی این خودرو ها مشخص است. استفاده از سیستم نورپردازی محیطی مخفی در زیر تریم چوبی داشبرد و رودریها و کنسول میانی کشیده جلو و عقب در کنار انتقال تقریبا تمامی مجموعه کلیدهای کنترلی به سیستم مولتی مدیا از طریق اهرم گردشی قرار گرفته بر کنسول میانی، در عین سادگی جلوه بسیار آینده نگرایانهای به نمای داخلی کلاس اس میدهد. در طرحی عرضی، داشبرد دربخش وسط با تریم زیبای چوبی با اندکی برجستگی؛ مجموعه بسیار مختصر دریچهها و سیستمهای کنترلی تهویه مطبوع و سیستم مولتی مدیا را دربر میگیرد و با رعایت کامل تقارن بر سرتاسر نمای داخلی و رودریها امتداد مییابد تا انسجام طراحی نمای داخلی را به خوبی حفظ کند. در اوج میانهروی، برجستگی پیوسته وسط داشبرد تا پشت غربیلک چهارشاخه فرمان، مجموعهای از نشانگرهای دیجیتال و آنالوگ را دربر میگیرد که شامل نمایشگر چند منظوره سیستم مولتی مدیا بر وسط داشبرد و نمایشگر مرکزی چند منظوره سرعت لحظهای و اطلاعات حیاتی مورد نیاز راننده و مخصوصا سیستم دید در شب (در صورت تجهیز) است.