کمردرد علت انواع کمردرد و درمان آن ها دکتر حسین عدلخو

فیزیوتراپی و استفاده از پابندهای زانو نیز میتواند درد را کاهش دهد. بهعلاوه این نوع ماساژ تجمع اسید لاکتیک را پس از فیزیوتراپی کاهش میدهد. 10 ثانیه در این حالت بمانیم سپس حرکت را در جهت مخالف انجام دهیم. برنامههای توانبخشی معمولاً دو تا سه هفته طول میکشند و میتوانند بهصورت بستری یا سرپایی انجام شوند. سعی کنیم از نشستن طولانی بپرهیزیم و بهصورت دورهای در محل کار قدم بزنیم یا بهآرامی حرکات کششی انجام دهیم. در موارد شدیدتر یا در صورت عدم بهبود با درمان غیرجراحی، ممکن است نیاز به جراحی دیسک کمر وجود داشته باشد. در اینجا چند راهکار ساده که انجام آنها ممکن است به تسکین کمردرد شما کمک فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ کند بیان میکنیم. چند ورزش ساده کششی و قدرتی با افزایش حمایت عضلات از ساختارهای استخوان ها و مفاصل کمر، به ما کمک خواهد کرد. یک راه موثر برای کم کردن درد در کمردردهای عصبی انجام ورزش به خصوص ورزشهای کششی است.

2001 چون اکثر کمردردها بخودی خود برطرف می شوند، انجام ام-آر-آی در مراحل اولیه کمردرد ممکن است بیشتر از اینکه کمک کننده باشد، موجب اشکال در تشخیص علت کمردرد گردد۔ آرتروز زانو موجب درد مفصل زانو، تورم، خشکی زانو و محدودیت حرکتی زانو میشود. برای درمان درد زانو با جراحی زانو، از جراحی آرتروسکوپی، جراحی استئوتومی و جراحی تعویض مفصل زانو استفاده می شود. ممکن است ماهها پس از عمل جراحی طول بکشد تا فرد بهطور کامل بهبود یابد و ممکن است انعطافپذیری کمر بهصورت دائمی از دست برود. همه افراد، حتی کودکان و نوجوانان نیز ممکن است دچار کمردرد شوند. استفاده از پدهای گرمایی یا پکهای گرمادرمانی در چند هفته اول ممکن است به بهبود کمردرد کمک کند. اسید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین شده و باعث قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل می گردد که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود.

سیگار کشیدن میتواند گردش خون و اکسیژنرسانی به دیسکهای بین مهرههای ستون فقرات را محدود کند و باعث تحلیل رفتن سریعتر آنها و ایجاد کمر درد شود. علت کمردرد تنها محدود به بیماریها و مشکلات ستون فقرات نیست، در مواردی مشکلات و بیماریهای ارگانهای اطراف هم میتوانند علت درد در ناحیه کمر باشند. حفظ وزن سالم و اجتناب از التهاب برای ستون فقرات مهم است، همانطور که غذا خوردن برای سلامت استخوان ها مهم است. همچنین خوردن آووکادو، مغزها، گوشت سفید، کاکائو و حبوبات نیز میتواند به کاهش کمردرد کمک کند. این برنامهها برای کمک به فرد در کاهش درد و وابستگی به داروهای ضد درد اپیوئیدی طراحی شدهاند. اگر کمرمان آسیب دیده یا بیماری خاصی مانند پوکی استخوان داریم، پیش از انجام این ورزشها باید با پزشک معالج مشورت کنیم. افرادی که علائم دارند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند. عموماً پزشک با نوشتن نسخهای که نظارت بر مراقبت شما دارد، این مشکل را مرتفع مینماید. میتوانیم برای دریافت لیستی از تمرینات با شدت کم و متناسب با سن خود، که بهطور خاص برای تقویت عضلات کمر و شکم انجام میشوند، با پزشک خود مشورت کنیم.

در هنگام بلند کردن اجسام، آنها را نزدیک بدن نگه داریم.

گاهی درد کمر انتهای ستون فقرات نشانه ابتلا به سیاتیک است که برای تشخیص بهتر حتما باید به پزشک مراجعه کنید. دیسک کمر (herniated disk) نوعی مشکل در دیسک بین مهرههای ستون فقرات است که در اکثر مواقع بدون علائم اولیه آغاز میشود. کمر، ستون بدن است و هرگونه مشکل آن به تمام بخشهای بدن می رسد. خوابیدن به پهلو درحالیکه زانوها در وضعیت جنینی (جمع شده داخل شکم) قرار دارند، میتواند با باز شدن مفاصل و کاهش انحنای ستون فقرات، به کمتر شدن فشار بر ستون مهرهها کمک کند. بهاینترتیب هنگام ورزش به زانوها و کاسۀ زانوها فشار وارد نمیشود. در هنگام بلند کردن اجسام، آنها را نزدیک بدن نگه داریم. در حالت چهار دست و پا (یعنی کف دستها و زانوها روی زمین باشد) قرار بگیریم سپس کمر را به نرمی طوری قوس دهیم که انگار میخواهیم شکم را به سقف نزدیک کنیم. میتوانیم با اجتناب از حرکاتی که به کمر فشار میآورند و با حفظ وضعیت صحیح بدن و بلند کردن درست اجسام، از بروز کمردرد ناشی از فشار و حرکات نامناسب بدن جلوگیری کنیم. بروز ناگهانی درد و احساس فشار در قفسه سینه گاهی علامت حمله قلبی یا سکته مغزی است. درد آرنج میتواند به صورت موقتی یا مزمن باشد و ساعتهای زیادی افراد مبتلا را برنجاند اما هنگامی که حرکات بازو بیشتر باشد این درد خود را بیشتر نمایان میکند. .