گفتگو با مدیران پلتفرم اتریبیوشن ادتریس؛ کوچ کسبوکارهای ایرانی به پلتفرمهای ایرانی

در همین گزارش تأکید شده میزان تحویل بستههای پستی نسبت به شهریورماه افزایش قابل توجهی داشته است که اعضای شورای عالی فضای مجازی این موضوع را نشان از رونق اقتصاد دیجیتال در حوزه کسبوکارهای خرد در فضای مجازی دانستهاند. اما باید در ساختار کلان کشور درباره شوراهای عالی فکر اساسی شود و درباره شورای عالی فضای مجازی هم با توجه به اهمیت و سرعت تحولات، تمهید بیشتری در نظر گرفته شود. فیلمبرداری قسمتهای کوهستانی سریال هم در جاده امام زاده داوود در اوج برف و سرمای شدید صورت گرفت. فتاحی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در خصوص کلان فضای مجازی سیاستهای ابلاغی مرکز ملی فضای مجازی را عمل میکند، افزود: تصمیم گیری در این حوزه با وزارت ارتباطات نیست و به طور خاص مذاکره و یا هر اقدام دیگری در مقابله با رفتارهای اینستاگرام، باید بر مبنای ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی صورت گیرد که تاکنون نیز دستوری در این زمینه به وزارت ارتباطات تکلیف نشده است. وزیر صمت با اشاره به اینکه اگر چه ممکن است در تعریف توافق صد در صدی وجود نداشته باشد اما هوش مصنوعی یک اطلاق کلی است که اشاره به سیستم های رایانه ای دارد و می توانند محیط را حس کند، فکر کند، بیاموزد و در پاسخ به آنچه از محیط و اشیاء حس می کنند، واکنش نشان دهد، خاطرنشان کرد: براساس گزارش­های معتبر موجود پیش­بینی می­شود سرمایهگذاری بینالمللی روی فناوریهای مرتبط با هوش مصنوعی میتواند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰میلیارد دلار برسد که این بیش از دو درصد تولید کشورهای سرمایهگذار در این فناوری خواهد بود و در مقام مقایسه شاید بتوان گفت که توسعه صنعت هوش مصنوعی میتواند تاثیر اقتصادی بسیار بزرگتری نسبت به کشف برق یا رایانه شخصی دانش روی بازار بگذارد.

استارت آپ بومی

استارت آپ ایرانی از آنجاییکه برای هر سیستم عامل باید کد متفاوتی نوشته شود، به چند زبان برنامه نویسی نیاز است و باعث افزایش زمان و هزینههای ساخت میشود اما اپلیکیشن با بالاترین میزان پتانسیل خود روی هر سیستمعاملی کار میکند. پاسخ به این سوالات باعث میشود که تیم توسعه از نیازمندیهای اپلیکیشن آگاه شوند و از بین روشهای زیر، مناسبترین روش را برای توسعه اپلیکیشن موبایل انتخاب کنند. ماهیت علمی این شرکت ها و موسسات ، باعث شده که قشر اساتید دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نقش بسیار مهمی در ایجاداین شرکت ها داشته باشند. نیز میتوانند تحت پلتفرمی که طراحی کردیم قرار بگیرند و زمینه ایجاد یک خودروی هوشمند را ایجاد کنند. فرم (Form): در قسمت «Form» امکان ایجاد فرمهای مختلف به شما داده میشود. سپس شروع میکند به ارسال کلیک برای ترکر و در واقع بر روی لینک پشت تبلیغ کلیک انجام میشود. اپلیکیشنهای تحت وب این امکان را دارند که مانند اپلیکیشنهای بومی روی موبایل و دیگر دستگاههای همراه اجرا شوند. البته روش دیگری هم به جای توسعه بومی وجود دارد که با استفاده از آن میتوان تنها با یک بار نوشتن کدها، هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS در را ساخت. پلتفرم دوم، از گوگل است که سیستم عاملی هم برای دستگاههای گوگل و هم برای ساخت بسیاری از اسمارت فونها و دستگاههای هوشمند شرکتهای دیگر است.

صبح امروز نهم شهریور ماه پلتفرم «دید» از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. پلتفرم «دید» با شعار الهامبخش بودن برای کاربران از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. هر دو پلتفرم و اپل دارای فروشگاههای رسمی هستند که از طریق آنها میتوان اپلیکیشنهای بومی رایگان و غیر رایگان هر کدام را دانلود و نصب کرد. : ابزاری برای ساخت اپلیکیشنهای به روش نیتیو یا بومی است که زمان ساخت اپ را بسیار کاهش میدهد و همچنین یافتن خطاها و رفع آنها در این ابزار ساده است. : ابزاری برای ساخت اپلیکیشنهای بومی ، و با استفاده از پایگاه کد مشترک .است. : ابزاری برای توسعه اپلیکیشنهای اندروید به روش بومی است و توسط گوگل ساخته شده است. از آنجاییکه این سایتها با هر دستگاه بومی سازگار نیستند، در نتیجه هزینه و زمان ساخت اپلیکیشن توسط آنها بسیار پایین است. به یاد داشته باشید که توسعه اپلیکیشن موبایل فرایندی مداوم است که با دریافت بازخوردهای کاربران و احساس نیاز به ایجاد قابلیتهای اضافهتر پس از انتشار اولیه همچنان ادامه خواهد سامانه ایرانی و بومی احراز هویت کاربران نیوان داشت.​​​.

فضای ابری ایرانی هدف اصلی این مدل کسب و کار، ایجاد یک اثر شبکه است که با افزایش تعداد کاربران و مشارکت آنها، ارزش پلتفرم افزایش مییابد. همچنین براساس گزارش ارائهشده از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه، در حوزه اقتصاد دیجیتال، حضور کسبوکارها بر ۱۰ پلتفرم داخلی افزایش داشته و بیش از ۶۰ درصد از کسبوکارها در پلتفرمهای ایرانی حضور پیدا کردهاند. ورود کسبوکارها به پلتفرم بومی نیز در حالی رشد پیدا کرده که عملاً پلتفرمهای بینالمللی دچار فیلترینگ شدهاند و براساس گفته بسیاری از فروشندگان اینستاگرامی، آنها نمیتوانند در بسترهای بومی درآمدی مشابه فعالیت خود در اینستاگرام داشته باشند. بهمنظور تحقق اهداف در حوزه فناوری، تیم متخصص و فنی اپراتور همراه اول با درنظرگرفتن تحریمهای بینالمللی از چند سال پیش طرح معماری مبتنیبر راهکار بومی را شروع کرد. سایت که با ایده یک زوج در ماه جولای سال جاری با بودجه ۵۰ میلیون دلاری راهاندازی شدکه تمام کالاهای روزانه موردنیاز یک خانه را فقط با قیمت ثابت ۳ دلار ارائه میدهد.