۹ روش درمان دیسک کمر

2001 این نوع درد واکنش طبیعی بدن در برابر صدمه یا آسیب بافتی محسوب می و شود. چنانچه پدهای دستگاه روی نقاط صحیح گذاشته شود، این نوع الکتروتراپی (برقدرمانی) شدت درد زانو را در حد چشمگیری کاهش میدهد و در نتیجه دامنه حرکتی و انعطافپذیری بیشتر میشود. درد مفصل معمولا به طور یکسان در مفصل هر دو طرف بدن حس میشود. معمولاً فقط در یک طرف بدن حس می شود. اگر بیماری استئو آرتریت باعث وارد شدن آسیب به زانو شده باشد، استفاده از کفش و کفی های طبی خاص می تواند باعث کاهش درد و بهبود وضعیت راه رفتن فرد شود. شواهد نشان دادهاند که استفاده از مهاربند غیر کشسان کرستیک (شانه و کتفها را پوشش میدهد) به صورت روزانه همراه با یک برنامه ورزشی درمانی، میتواند باعث تسریع در بهبود و کاهش درد شود. کمردرد ممکن است یا ناگهانی، یا به آرامی – احتمالاً به این صورت که کمردرد بیاید و دوباره برود – شروع شود و به تدریج با گذشت زمان بدتر گردد. بدتر شدن علائم درد، بیحسی یا افزایش ضعفی که موجب اختلال فعالیتهای روزانه فرد شود. ممکن است یک تمرین پزشکی برای این درد در نظر گرفته شود و زمانی توصیه میشود که درد شدید باشد و توانایی فرد را برای مشارکت در فعالیتهای روزانه، خوابیدن و کار محدود کند. ​​​ .

دردی که پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت تشدید می شود. علت درد زانوی راست و چپ در زنان ممکن است شامل آسیب بافتها، التهاب مفصلی، آرتروز، آرتریت روماتوئید، ضعف عضلات، تغییرات قوس زانو، استفاده غیرمتعادل از زانو در فعالیتهای ورزشی و سایر عوامل باشد. بیتحرک بودن بدن و استراحت: در اغلب موارد پزشکان استراحت مطلق و دراز کشیدن را برای بیماران کمردرد تجویز نمیکنند و توصیه آن ها بیشتر بر روی انجام ورزشهای سبک و کششی است. این نوع درد معمولاً شدید است، به درمان های اولیه پاسخ نمی دهد و برای تعیین منشأ دقیق آن نیاز به یک فعالیت کامل پزشکی داریم. این نوع درد ممکن است بر اساس حرکت (رو به جلو / رو به عقب / چرخیدن)، فعالیت، ایستادن، نشستن یا استراحت کردن متفاوت باشد. دردی که پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت تشدید می شود. یکی دیگر از راه­های درمان کمردرد کمربندهایی است که پزشکان به بیماران توصیه می­کنند این کمربندها وضعیت کمر و مهره­ها را ثابت نگه می­دارد و باعث می­شود در طولانی مدت ترمیم یابند. به گفته برخی منابع ، سرکه سیب () دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین آرتروز و انواع دیگر درد کمک کند. ​​​​!

بروز آرتروز در افراد میانسال و سالمند اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات شایعتر است. وقتی دیسک آب خود را از دست بدهد، نمی تواند در برابر نیروها نیز مقاومت کند؛ به طوری که نیروها را به دیواره دیسک منتقل کرده که ممکن است باعث ایجاد پارگی، درد یا ضعف گردد که خود می تواند منجر به فتق شود. با گذر زمان و با افزایش سن افراد، این دیسک ها آب خود را از دست داده و از بین می روند. حرکت دوچرخه : دراین حالت فرد بعد از اینکه در آب غوطه ور شد شروع به انجام حرکت دوچرخه می کند. البته در مورد کمردرد، بعضی از انواع ورزش های ایروبیک که مستلزم پیچ خوردن و خم شدن های شدید است، مثل پارو زدن را نباید انجام داد، زیرا این نوع ورزش ها با بالا بردن فشار داخل دیسک ها ممکن است بجای مفید بودن مضر واقع شوند. اگر علائم به مدت شش هفته ادامه داشته باشد، ارجاع به متخصص ستون فقرات، مانند جراح مغز و اعصاب و انجام تصویربرداری رادیوگرافی، مانند ، توصیه میشود. همچنین، پیشنهاد میشود قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک یا مربی ورزشی مشورت کنید تا بهترین برنامه تمرینی را با توجه به شرایط بدنی خود دریافت نمایید. واقعیت این است که بعد از ویزیت شدن توسط پزشک و دادن آزمایشهای مختلف، بازهم ممکن است پزشک نتواند دلیل اصلی بیماری شما را تشخیص دهد.

صدمات : آیا شخص اخیراً دچار جراحت شده است؟ درچه مواقعی باید به پزشک مراجعه کرد؟ بسته به علت زمینه ای درد، علائم آن را می توان به طرق مختلف تجربه کرد. احساس خاص آن دردی تیز، الکتریکی و سوزشی است و می تواند با بی حسی یا ضعف (سیاتیکا) همراه باشد. صدمات : آیا شخص اخیراً دچار جراحت شده است؟ در عمل مهم نیست که آیا ماهیچه آسیب دیده یا رباط، زیرا علائم و درمان هر دو نوع یکسان است. به این معنی که یکی از این داروها ممکن است بیشتر از بقیه در یک بیمار موثر واقع شود. قسمت فتق شده دیسک مملو از پروتئین هایی است که با رسیدن به ریشه عصبی باعث التهاب می شود؛ التهابی که همراه با فشردگی عصب باعث درد ریشه عصبی می شود. استفاده از درمانهای ورزشی، یکی از روشهایی است که متخصصان طب فیزیکی برای درمان دیسک کمر استفاده میکنند. اگر دونده یا ورزشکار هستید، از فروشنده کالاهای ورزشی بخواهید کفشی برایتان بیاورد که کاملاً اندازه و متناسب با فرم پاهایتان باشد و برای ورزش موردنظرتان مناسب باشد. آسیب های ورزشی، به ویژه در ورزش هایی که شامل پیچ خوردن یا ضربه هایی با نیروی زیاد می باشند. گرما یا یخ، ماساژ ملایم، استامینوفن یا آسپرین و ورزش درمانی زیر نظر تراپیست هم میتواند مفید باشد.