حادثه در سفر LAPD به پاریس در دست بررسی است



مقامات پلیس به تایمز تأیید کردند که دو تن از اعضای جزئیات امنیتی میشل مور، رئیس پلیس لس آنجلس، پس از دستگیری فردی در خیابان های فرانسه در جریان سفر به خارج از کشور توسط روسای لس آنجلس در ماه گذشته، تحت تحقیق هستند.

این گروه به خارج از کشور سفر کرده بود تا با همکاران فرانسوی در زمینه تدارکات امنیتی برای بازی های المپیک تابستانی که در پاریس و سایر شهرهای فرانسه در سال 2024 و در لس آنجلس در سال 2028 برنامه ریزی شده است ملاقات کند. این بازداشت پس از اشتباه همسر یکی از فرماندهان ارشد LAPD در مارسی صورت گرفت. ادعا کرد. مقامات گفتند که تلفن همراه او توسط مردی دزدیده شد که او را در خیابان زد.

همانطور که مقامات پلیس آن را توصیف کردند، “حادثه ناگوار” منجر به شکایت مرد و سایرینی شد که وی با آنها در ارتباط بود و به پلیس محلی اطلاع داده شد و مور از مقامات فرانسوی و آمریکایی در شهر بندری مدیترانه عذرخواهی کرد.

کاپیتان گفت که این امر همچنین باعث تحقیقات داخلی در LAPD شده است – که توسط مور آغاز شده است – که “به شرایط پیرامون حادثه” و اقدامات دو افسر جزئیات رسیدگی خواهد کرد. استیسی اسپل، سخنگوی LAPD.

از افسران نامی برده نشد.

سفر به فرانسه 13.-20. نوامبر شامل نمایندگانی از کمیته برنامه ریزی المپیک LA2028 و مقامات LAPD درگیر در برنامه ریزی المپیک، از جمله مور و دستیار بود. رئیس رابرت مارینو، که رهبری عملیات ویژه LAPD را بر عهده دارد.

به گفته مقامات، همسر مور و همسر مارینو گروه را دنبال کردند و راهشان را پرداخت کردند. در جلسات رسمی شرکت نکردند.

LAPD گفت که حدود ساعت 23:30 روز 17 نوامبر، مور و مارینو و همسرانشان، دو نفر از محافظان مور و یک وابسته پلیس فرانسه رستورانی در مارسی را ترک کردند که همسر مارینو توسط مردی در خیابان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گفته مقامات، همسر مارینو فکر می‌کرد تلفن او دزدیده شده است، و باعث شد یکی از اعضای مور به دنبال مرد و دیگرانی که در خیابان با او بود را تعقیب کند و متوقف کند.

لس آنجلس گفت که هر دو عضو مور و وابسته پلیس فرانسه اظهار داشتند که این افراد “هیچ اموالی را سرقت نکرده اند و هیچ اموال دیگری مفقود نشده است.”

LAPD گفت که کنسولگری ایالات متحده و پلیس محلی از این حادثه مطلع شدند.

مقامات گفتند مور با گروهی بود که رستوران را ترک کردند اما در حین بازداشت “حضور” نداشت – که نشان می دهد جزئیات مور را مجبور به دستگیری افراد کرده است. معمولاً قرار است جزییات نزد اصولشان باقی بماند. مارینو هیچ جزئیات ایمنی ندارد.

افسران پلیس معمولاً قدرت دستگیری در خارج از کشور را ندارند.

روز پس از حادثه، مور به اداره استانداردهای حرفه ای لس آنجلس از آنچه در حال رخ دادن بود اطلاع داد و LAPD گفت: “بررسی شکایت پرسنل اداری علیه افسرانی که اولین بازداشت را انجام دادند آغاز شد.”

LAPD گفت که مور در جلسه ای که قبلاً با آنها در مورد برنامه ریزی المپیک برنامه ریزی شده بود، از مقامات مارسی و سرکنسول ایالات متحده “عذرخواهی کرد” و به آنها گفت که تحقیقات خود را آغاز کرده است.

اداره پلیس لس آنجلس، که بر هزینه های پلیس نظارت دارد، سفر مور به فرانسه و همچنین 2475 دلار هزینه بلیط هواپیما و اقامت مور را تایید کرده بود.

در یادداشتی که برای دریافت مجوز برای این سفر به کمیسیون ارسال شد، آمده بود که مور توسط برگزارکنندگان المپیک پاریس در سال 2024 دعوت شده بود و قصد داشت با مقامات وزارت کشور فرانسه و چندین نیروی پلیس فرانسه “برای توسعه برنامه های امنیتی سازمانی” پیشاپیش دیدار کند. دو بازی تابستانی آینده

«تبادل اطلاعات شامل موارد زیر خواهد بود: حمل و نقل و اقامت برای ورزشکاران / مربیان و گردشگران. در این یادداشت آمده است که امنیت، فرماندهی حادثه و هماهنگی بین آژانس‌های محلی، ایالتی، فدرال و بین‌المللی و برنامه‌ریزی و رویه‌های اضطراری.

LAPD گفت که گروه مور به عنوان بخشی از این سفر به پاریس، مارسی و نیس سفر کردند. هر شهر میزبان برخی از بازی‌های سال 2024 خواهد بود که قایقرانی در مارسی برگزار می‌شود.

ریچارد تفانک، مدیر عامل کمیسیون پلیس، گفت که از روز چهارشنبه هیچ هزینه دیگری در رابطه با سفر فرانسه به کمیسیون نرسیده است، اما او انتظار دارد که اسناد درخواست بازپرداخت هزینه های اضافی در هفته های آینده به کمیسیون برسد.

تفانک گفت در حالی که کمیسیون هزینه های سفر رئیس مور را تایید می کند، این مور است که هزینه های سفر سایر اعضای این بخش را تایید می کند.