جو مانچین از تلاش های جمهوری خواهان برای لغو مجوز واکسن بایدن به کارفرمایان خصوصی حمایت می کند.



سناتور جو مانچین سوم یک رای نوسان کلیدی در دستور کار کاخ سفید است. او از تلاش های جمهوری خواهان برای سرنگونی مجوز ملی واکسن بایدن برای شرکت های خصوصی حمایت می کند.

آقای مانچین یک دموکرات از ویرجینیای غربی است و قصد دارد هفته آینده به طور مشترک قطعنامه ای را برای مخالفت با این مجوز در سنا پیشنهاد کند.

او گفت: “من از هیچ مقررات دولتی در مورد واکسن برای شرکت‌های خصوصی حمایت نمی‌کنم.” “به همین دلیل است که از لایحه‌ای برای لغو مجوز دولت فدرال برای واکسن برای شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کنم و قویاً حمایت خواهم کرد.”

آقای مانچین استدلال کرد که اگرچه از هر آمریکایی که در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شود، حمایت می‌کند، اما درخواست دولت فدرال از کارفرمایان خصوصی نامناسب است.

او گفت: «من مدت‌ها پیش گفته‌ام که باید به جای تنبیه کارفرمایان خصوصی انگیزه ایجاد کنیم و مسئولیت آنها محافظت از کارمندان در برابر COVID-19 است. من شخصاً واکسن و واکسن‌های تقویتی دریافت کرده‌ام، و همچنان از همه ساکنان ویرجینیای غربی می‌خواهم که خودشان را واکسینه کنند.»

آقای مانچین همراه با سناتور مایک براون، جمهوری‌خواه ایندیانا، از قطعنامه‌ای حمایت می‌کند که از لایحه بررسی کنگره برای لغو مجوز استفاده می‌کند. ابزارهای نظارتی به قانونگذاران این امکان را می دهد که مقررات فدرال را از طریق اکثریت ساده در هر دو مجلس کنگره وتو کنند.

در صورت موفقیت، دولت فدرال اجرای مقررات جدید را ممنوع خواهد کرد مگر اینکه کنگره قانونی برای تصویب چنین دوره هایی را تصویب کند.

آقای براون گفت: “امیدوارم تعداد بیشتری از سناتورهای دموکرات و نمایندگان کنگره بتوانند از رهبری قدرتمند سناتور مانچین تقلید کنند و در برابر این مداخله بیش از حد فدرال که آسیب جدی به اقتصاد در حال بهبود ما وارد می کند بایستند و حقوق میلیون ها آمریکایی را پایمال کنند.”

اگر چارلز ای. شومر، رهبر اکثریت سنا، دموکرات نیویورک، به او اجازه سخنرانی بدهد، حمایت آقای مانچین از این قطعنامه ممکن است تضمین کند که این قطعنامه در سنای توزیع شده به طور مساوی تصویب می شود.

اگرچه نیت آقای شومر نامشخص است، حتی اگر این قطعنامه در سنا تصویب شود، زمانی که به مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها رسید، مرده بود. اگر این اقدام به نحوی در کنگره تصویب شود، آقای بایدن نیز ممکن است حق وتو داشته باشد.

در اوایل این هفته، 48 جمهوری خواه به رد مجوز واکسن کارفرمایان خصوصی به عنوان بخشی از لایحه بودجه برای باز نگه داشتن دولت رای دادند.

آقای مانچین و همه دموکرات‌ها به این اصلاحیه رای منفی دادند و معتقد بودند که این یک قرص سمی است که باعث تعطیلی دولت می‌شود.

وی گفت: در طول همه گیری کووید-19، با ظهور انواع جدید Omicron، من به دلایل صرفا سیاسی به تعطیلی دولت رای نخواهم داد. برای مردم آمریکا، خطر بسیار بزرگ است.»