بایدن هشدار داد که پوتین “بسیار سخت” به اوکراین حمله خواهد کرد، پس از اینکه اطلاعات آمریکا اعلام کرد روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله نظامی است


بایدن پوتین

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور جو بایدن در ژنو، سوئیس.تصاویر توسط میخائیل سوتلوف / گتی

  • رئیس جمهور جو بایدن گفته است که حمله روسیه به اوکراین را «بسیار دشوار» می کند.

  • واشنگتن پست گزارش داد، اطلاعات ایالات متحده هشدار داده است که روسیه در حال برنامه ریزی یک حمله تهاجمی با 175000 سرباز در سال آینده است.

  • در همین حال، روسیه از اوکراین خواسته است که از ناتو خارج شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نسبت به اقدام نظامی علیه اوکراین هشدار داد، پس از اینکه اطلاعات آمریکا درباره برنامه‌های روسیه برای انجام یک حمله تهاجمی در اوایل سال 2022 هشدار داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن روز جمعه در خارج از کمپ دیوید در مریلند به خبرنگاران گفت: ما از مدت‌ها قبل از اقدامات روسیه آگاه بودیم و امیدوارم با پوتین گفتگوی طولانی داشته باشیم.

یک مقام دولت بایدن به آسوشیتدپرس گفت که اطلاعات ایالات متحده قصد دارد 175000 سرباز را در اوکراین مستقر کند که حدود نیمی از آنها در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارند.

بایدن روز جمعه گفت: «کاری که من انجام می‌دهم جمع‌آوری جامع‌ترین و پر جنب‌وجوش‌ترین مجموعه از ابتکارات است تا حرکت رو به جلو و انجام کارهایی که مردم نگران آن هستند را برای آقای پوتین بسیار دشوار کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، که برای اولین بار در روز جمعه اطلاعات ایالات متحده را گزارش کرد، کرملین در حال برنامه ریزی یک حمله تهاجمی در اوایل سال آینده است. بر اساس گزارش پست، این امر همچنین خواستار تعهد ایالات متحده مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو و اینکه ناتو از منطقه خارج خواهد شد، دارد.

بایدن در مقابل آسوشیتدپرس گفت: من خط قرمز هیچکس را قبول ندارم.

بر اساس اسناد محرمانه ای که پست مشاهده کرده است، نیروهای روسی در حال حاضر در چهار نقطه مستقر هستند و 50 گروه تاکتیکی میدان جنگ با تانک و توپ مستقر هستند.

یک مقام ارشد اداری در واشنگتن پست گفت: «برنامه های روسیه مستلزم حمله نظامی به اوکراین در اوایل سال 2022 با مقیاس نیرویی دو برابر آن چیزی است که در بهار گذشته در جریان رزمایش فوری روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین دیدیم.» این طرح ها شامل یک حرکت گسترده از 100 گروه تاکتیکی گردان با حدود 175000 پرسنل، و همچنین سلاح، توپخانه و تجهیزات است.

یکی از مقامات دولت بایدن به آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده شاهد افزایش تبلیغات روسیه توسط نیابت ها و رسانه ها برای تضعیف اوکراین و ناتو بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده به برقراری تماس هفته آینده بین بایدن و پوتین نزدیک است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساکی گفت: «مطمئناً فرصتی برای بحث درباره نگرانی‌های جدی ما در مورد لفاظی‌های خصمانه، در مورد افزایش نظامی که در مرز اوکراین می‌بینیم، خواهد بود».

به گزارش آسوشیتدپرس، یک منبع نزدیک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت بایدن و زلنسکی نیز در حال کار برای برقراری تماسی در هفته آینده هستند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید